Η καλύτερη δίαιτα για το 2016

30th Ιανουάριος 2016

Δεν πρόλαβε να μπει καλά-καλά το 2016 και ήδη έχει ανακηρυχθεί ως η καλύτερη δίαιτα για το 2016!

Ένας από τους στόχους που θέτουν οι άνθρωποι κάθε χρόνο είναι να χάσουν αυτά τα περιττά κιλά που τους βασανίζουν. Μόλις φύγει όμως ο Γενάρης, είναι αρκετά συνηθισμένο, αυτοί οι στόχοι να ξεχνιόνται και να παραμελούνται. Πολλοί από εμάς παραιτούνται μετά από εξαντλητικές δίαιτες. Ως απάντηση σε αυτό έρχεται η ‘δίαιτα’ DASH, ένα υγιεινό διατροφικό πλάνο και όχι μια δίαιτα εξπρές.

Για έκτη συνεχή χρονιά η δίαιτα DASH (Dietary Approach to Stopping Hypertension, Διατροφική προσέγγιση για να σταματήσει η υπέρταση) πήρε την πρώτη θέση, ανάμεσα σε 22 ειδικούς υγείας που έπρεπε να κατατάξουν 38 δίαιτες σε 7 κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων των παρακάτω κριτηρίων:

  1. Πόσο εύκολο είναι να την ακολουθήσει κάποιος
  2. Αν τα αποτελέσματα στην απώλεια βάρους είναι βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα
  3. Πόσο πλήρης είναι σε θρεπτικά στοιχεία
  4.  Πόσο αποτελεσματική είναι για την πρόληψη και τη διαχείριση καρδιακών παθήσεων και διαβήτη .

Τι είναι η δίαιτα DASH;fruit and vegetables

Είναι ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής που περιλαμβάνει πολλά φρούτα και λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς και την καθημερινή πρόσληψη γαλακτοκομικών προϊόντων, χαμηλά σε λιπαρά. Έμφαση δίνεται στην πρόσληψη δημητριακών ολικής αλέσεως (περιέχουν λιγότερα επεξεργασμένα δημητριακά σε σύγκριση με μια τυπική δίαιτα) και μέτριες ποσότητες πρωτεϊνών, χαμηλών σε λιπαρά , όπως πουλερικών και ψαριών, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθεί η πρόσληψη των ανθυγιεινών κορεσμένων λιπαρών. Είναι πλούσια σε κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο , και φυτικές ίνες και συνάμα χαμηλή σε νάτριο (2.3 γραμμάρια σύμφωνα και με την προτεινόμενη κατανάλωση των 2.4 γραμμαρίων νάτριο την ημέρα- που ισοδυναμεί με ένα μικρό κουταλάκι αλάτι).

Γιατί είναι τόσο σημαντική

Η δίαιτα DASH έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την αρτηριακή πίεση , την ‘κακή’ χοληστερόλη , και αυξάνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη . Σύμφωνα με έρευνες, η ευεργετική επίδραση της αύξησης των γαλακτοκομικών προϊόντων, προϊόντων ολικής αλέσεως και ξηρών καρπών, δίνει ελπίδες για πρόληψη του σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Η δίαιτα DASH έχει αποδειχθεί επίσης ότι μειώνει τα επίπεδα ομοκυστεΐνης (που μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό δείκτη καρδιαγγειακού κινδύνου) και ενισχύει τα οφέλη της αντιυπερτασικής θεραπείας. Επίσης μειώνει τον κίνδυνο σχηματισμού λίθων στα νεφρά.

Μπορώ να καταναλώνω γλυκά με αυτήν την δίαιτα;

Φυσικά! Μέχρι και 5 τρόφιμα που έχουν ζάχαρη ή έχουν επιπρόσθετη ζάχαρη την εβδομάδα. Για παράδειγμα, 1 κουταλιά της σούπας ζάχαρη σε ρόφημα, 1 κουταλιά της σούπας ζελέ ή μαρμελάδα,1 φλιτζάνι λεμονάδα.

sugar, processed sugar, sweets

Tip: Το μυστικό της δίαιτας DASH είναι απλό – προτίμησε τις άπαχες πρωτεΐνες και τα υγιεινά λιπαρά για να ελέγχεις την όρεξή σου.

Διατροφικό tip: Πάσχεις από συνεχείς πονοκεφάλους; Ένας ακόμη λόγος για να ακολουθήσεις αυτή την δίαιτα. Η μειωμένη πρόσληψη νατρίου (δηλαδή η μειωμένη πρόσληψη σε αλάτι) συσχετίστηκε με σημαντικά μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης πονοκέφαλου.

Posted in Blog, Άρθρα